نکات آشپزی کرن بری



اگرچه کرن بری با تعطیلات مانند شکرگذاری و کریسمس همراه است و اغلب فقط به عنوان سس کنسرو زغال اخته خورده می شود ، اما این میوه تازه یا خشک یک ماده عالی برای اضافه کردن به هر دو نوع دستور العمل شیرین و خوش طعم در تمام طول سال است. کرن بری در سس های خانگی ، ژله ها ، دمنوش ها و کالاهای پخته شده و همچنین انواع غذاهای خوش طعم فوق العاده است.

اما قبل از شیرجه رفتن به یک دستور العمل ، بهتر است چند نکته را در زیر کمربند خود داشته باشید تا بتوانید از این میوه ترش کمی قرمز به مزایای آن استفاده کنید.
نکاتی برای آشپزی با زغال اخته
تصویرگری: الن لیندر. © The Spruce، 2019
اسید را خنثی کنید

هیچ چیزی در اطراف آن حاصل نمی شود - زغال اخته آهو ترش است. یک راه آشپز با این کار خلاف این است که شکر را به دستور العمل ها اضافه کنید. با این حال ، در حال حاضر حدود 4 گرم شکر در یک فنجان زغال اخته وجود دارد ، و همچنین به محصولات وابسته به زغال اخته مانند کراسینس اضافه شده است. اگر ترجیح می دهید قند را افزایش ندهید ، می توانید 1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین را هنگام پختن زغال اخته اضافه کنید تا به خنثی کننده اسید کمک کند. پس از ترکیب ، طعم خود را بگیرید و احتمالاً خواهید یافت که نیازی به افزودن قند و یا کمتر قند ندارید.
زغال اخته را به طور صحیح بپزید و آماده کنید

در هنگام استفاده از زغال اخته های تازه ، اگر آنها را به کالای پخته نشده اضافه نکنید ، باید آنها را روی اجاق گاز بپزید. مهم این است که آنها را سبقت نگیرید یا آنها را به سمت قارچ نکشید ، و همچنین تلخ می شود. زغال اخته ها را فقط تا زمانی که پاپ یا تقسیم شوند باید طبخ کنید ، که معمولاً در کمتر از 10 دقیقه با حرارت متوسط ​​اتفاق می افتد. چشم و گوش را روی گلدان نگه دارید تا مطمئن شوید که آن را در زمان مناسب از روی حرارت برداشته اید.

هنگامی که کرن بری تازه ندارید اما برای یک دستور العمل خاص به آنها احتیاج دارید ، می توانید از کرن بری خشک استفاده کنید - ابتدا باید آنها را دوباره هیدرات کنید. زغال اخته خشک شده را مانند شما کشمش دوباره تنظیم کنید. فقط زغال اخته ها را در آب گرم خیس کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و قبل از استفاده در دستور العمل صاف کنید. برای طعم اضافی ، زغال اخته را به جای آب در آب میوه یا مشروب خیس کنید.
زغال اخته های آماده شده متفاوت

ممکن است ما فکر تغییر بافت زغال اخته را نداشته باشیم ، اما با ضربان زدن در یک پردازنده مواد غذایی ، به راحتی می توان آنها را خرد کرد. این قوام جدید ایده خوبی برای یک سالاد زغال اخته ساده و تازه است. سپس می توانید سایر میوه ها و آجیل ها مانند پرتقال و نارنگی نارنگی را نیز خرد کنید.

زغال اخته تازه منجمد حدود یک سال در فریزر دوام خواهد داشت. اگرچه بعضی اوقات دستورالعمل ها قبل از استفاده از ذوب و تخلیه پیشنهاد می شود ، اما زغال اخته منجمد قبل از استفاده از آنها برای پخت و پز ، سالاد و شستشو نیازی به یخ زدن نیست.
زغال اخته را جایگزین سایر میوه ها کنید

چه زغال اخته تازه یا خشک ، زغال اخته می تواند جای دیگر میوه ها را در دستور العمل بگیرد. مبادله آسان با استفاده از زغال اخته های خشک و شیرین شده برای کشمش است. این پیچ و تاب و ظرافت کاملی را به ظرف منتقل می کند. آنها را در پودینگ نان ، سالاد هویج کلاسیک یا نان گردوی کدو تنبل امتحان کنید.

زغال اخته تازه نیز می تواند برای میوه های خاصی جایگزین شود. استفاده از زغال اخته را به جای انار در یک کلبه خوشمزه یا به عنوان میوه موجود در یک توت فرنگی گیلاس جنوبی در نظر بگیرید. یک کیک گارد گیلاس با زغال اخته بسیار عالی خواهد بود ، همانطور که یک کیک خرد شده گیلاس با شکم شکر شکمبه.
به بیرون جعبه فکر کنید

وقتی می بینیم که کیسه زغال اخته تازه در سوپر مارکت ، اولین فکر ما احتمالاً یک سس زغال اخته شیرین برای سفره تعطیلات است. اما این میوه می تواند کارهای بیشتری انجام دهد. زغال اخته برای افزودن دسرهایی مانند سیب زمینی زغال اخته سیب ، میوه‌های کیک زغال اخته همراه با پنکیک ، کیک وارونه‌ای توت فرنگی و شیرینی شیرینی برنج بادام با پرتقال و جو دوسر بسیار عالی است.

آنها همچنین می توانند در انواع نان ها و کلوچه ها ، از نان پرتقالی زغال اخته یخی ، گرفته تا کلوچه نارنجی با زغال اخته با کباب گرفته تا پوسته های زغال اخته با زیتون نارنجی باشند.

اما دسرها و شیرینی های صبحانه تنها مکان برای زغال اخته نیستند. این میوه یک طعم خوب و شیرینی لطیف را به چندین غذای خوش طعم اضافه می کند. مرغ با سس زغال اخته و شیر خوک با سس سیب زغال اخته از سس کنسرو زغال اخته استفاده کنید اما در صورت تمایل می توانید زغال اخته تازه را جایگزین کنید. برای چیزی شیرین و ترش ، ماهی سالمون را با سس زغال اخته امتحان کنید ، که شامل طعم های تازه مرکبات یا کباب های گوشتی در سس آناناس زغال اخته است.

اگر به دنبال روش جالبی برای استفاده از زغال اخته خشک هستید ، کوزوسی اسرائیلی با زغال اخته خشک شده و بادام خسته شده یک غذای خوش طعم و رنگارنگ است ، مانند سالاد مرغ با سیب و زغال اخته.
تغذیه را به دستور العمل ها اضافه کنید

برای مصرف زغال اخته مزایای سلامتی زیادی دارد. به عنوان مثال ، آب زغال اخته در پیشگیری از عفونت ادراری و جلوگیری از بیماری حفره و لثه کمک می کند. زغال اخته همچنین آنتی اکسیدان ها ، سکته مغزی و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی را تأمین می کند و منبع بسیار خوبی از فیبر ، منگنز ، ویتامین C و ویتامین E است. زغال اخته خشک دارای همان ارزش غذایی مشابه آنهایی است که تازه ، به ویژه در فیبر و آنتی اکسیدان ها وجود دارد. اگر می خواهید میزان فروکتوز و قند خود را محدود کنید ، می توانید از قره قاط خام در دستور العمل هایی مانند شیرینی تازه ، سالاد و اسموتی استفاده کنید.